از شهر آشنایی
نانی و حرفه‌ای و نشستن به گوشه‌ای...
Sunday, August 19, 2007
فیلادلفیا

این وسیله‌ای که تو عکس می‌بینید، قراره کار ورود ممنوع رو بکنه! البته به سبک آمریکایی!

امروز رفتیم فیلادلفیا. من و محمدحسین و محمد محمودی بودیم. فیلادلفیا شهریه که آمریکا توش به استقلال رسیده و برای همین کلی مجسمه و از این جور چیزای مربوط به استقلال توش گذاشتن. شهر تاریخیه، ولی خوب ما هیچ کدوم نه از تاریخ آمریکا چیزی می‌دونستیم، نه علاقه‌مند بودیم که بدونیم. صرفاً رفتیم چند تا از جاهای دیدنیش رو نگاه انداختیم.

بعد رفتیم به طور اتفاقی یه رستوران ایرانی پیدا کردیم و خوشبختانه غذاهای خوبی داشت.

بعد از ناهار، نوبت قسمت جذاب سفر، یعنی آکواریوم بود. چون دیر رفته بودیم یه سری از برنامه‌هاشو از دست دادیم. ولی در مجموع خیلی خوب بود.

از نکات خاص این آکواریوم نسبت به اونایی که قبلاً دیده بودم، امکان لمس ما‌هی‌ها بود. یه جای مخصوصی بود که تو آکواریوم می‌شد دست کرد و ماهی‌ها رو لمس کرد. ماهی‌هایی مثل ستاره دریایی، نوع کوچیکی از کوسه و ژله‌ماهی رو لمس کردم.

روی یه تابلو هم یه مطلب خیلی بامزه در مورد یک ماهی خیلی عجیب به نام آنتیاس خوندم که تغییر جنسیت می‌ده! اول کار همه‌ی ماهی‌ها ماده هستن؛ ولی در صورت نیاز یک ماهی ماده تغییر جنسیت می‌ده. به طور دقیق‌تر؛ هر ماهی نر با دو الی پنج ماهی ماده تو یه گروهه. در صورتی که ماهی نر بمیره، یکی از ماهی‌های ماده تغییر رنگ و تغییرجنسیت می‌ده که جای خالی اونو پر ‌کنه! جل‌الخالق...

یه سری عکس از سفرمون تو آلبوم گوگل در قسمت فیلادلفیا گذاشته‌م.


5 Comments:
Blogger Sina said...
سلام امین

میگم تاریخ امریکام چیز قشنگیه به خصوص تاریخ سرخپوستیش
ابر سرخ و اسب سرکش و جرانیمو و نشسته گاو و البته ژنران جرج آرمسترانگ کاستر و شکست لیتل بیگ هرن و قتل عام ووندد نی و کلی چیز میز دیگه

Blogger Sina said...
راستی امین تو اولین کسی شدی که این وبلاگ من رو پیدا کردی اونم رو سوتی خودم.آدم یاد خروس زری می افته !!!
خوش باشی

Blogger Alireza said...
تا اونجایی که یادمه به
jellyFish
میگفتیم عروس دریایی

خیلی بت خوش میگذره
جای ما را هم خالی کن

Blogger Amin said...
راست می گی
من شک داشتم برای همین ترجمه لغتی کردم

امیدوارم وقتی درسا شروع می شه هم ادامه داشته باشه

الان که واقعاً خیلی جات خالیه

Blogger Alireza said...
مرسی
تا فیلادلفیا که رفتین
یک سری هم به نیو یورک میزدین دیگه
شاید هم زدین ولی صداش را در نیاوردین
یا اینکه گذاشتی بعدا بری
چون تا اونجایی که یادمه
فاصلش مثله اصفهان کاشانه از فیلادلفیا
اونجا اگر سریالهای
The Lost v The Heroes
را گذاشت از دست نده

:Dامیدوارم تا آخرش جام خالی نباشه